Saturday 9 January 2016

Cerita tentang VIVIX


Inilah ceritanya....sebelum kita mulakan, marilah kita "pusing" jam kita balik ke tahun 1991...

Para scientists pelik kenapa peratusan % orang Perancis menghidap coronary heart disease (CHD) ni sangat rendah, sedangkan diet mereka sangat tinggi gula, lemak tepu, kream, dan lebihan kream. They also loveee meat and red wine, yet kadar org yg sakit jantung sangat rendah. They also have been trying to figure out kenapa wanita Perancis jarang ada yg gemuk.

Bagaimana ini boleh terjadi?
Rasa macam tidak adilkan..hehe...hari ini kejadian tersebut bukan lagi rahsia. Orang Perancis banyak minum wain merah, dan Dr. Renault mempercayai bahawa sesuatu khasiat dalam wain merah dapat melawan kesan negatif makanan berlemak... tetapi beliau tidak pasti. Pelbagai jenis teori wujud, ada yang mengatakan ia disebabkan oleh kandungan alkohol, sementara teori lain mengatakan ia disebabkan oleh kandungan antioxidant dalam wain merah. They were all partially right—but they were missing the most miraculous molecule of all.

The Breakthrough
Dr Sinclair dan kumpulannya di Sekolah Perubatan Harvard, telah menguji lebih daripada 20,000 molekul semula jadi satu demi satu sehingga beliau menemui "the most miraculous molecule", molekul yang dapat melambatkan proses penuaan iaitu resveratrol.

Dengan resveratrol, Dr Sinclair mendapati bahawa beliau boleh memanjangkan hayat yis. 

Moving up to higher life-forms, beliau memberi resveratrol untuk lalat buah. Bingo! Ia berkesan lagi.

Para penyelidik Itali mendapati resveratrol boleh melanjutkan jangka hayat ikan turquoise killfish sebanyak 50 peratus.

Walaupun dengan semua kejayaan ini, para penyelidik belum rasa puas hati melainkan mereka berjaya melanjutkan hayat tikus.

Finally, the mice studies begin
Tikus diet lemak yang tinggi ditambah dengan resveratrol-bukan sahaja hidup 30% lebih lama, tetapi tikur bertukar menjadi "mini Olimpik".


Berat badan tikus kekal sama, dan daya ketahanan meningkat. Tikus yang diberi resveratrol dapat lari dua kali ganti berbanding dengan tikus yang tidak diberi resveratrol, dan here's the best part, not one of them developed any of the diseases of aging. Tiada penyakit jantung, tiada kanser, tiada diabetes, dan tiada strok, semua sihat.

Sejak itu.....
Disebabkan resveratrol telah terbukti dalam makmal di seluruh dunia untuk melambatkan penuaan, hari ini anda boleh mencari ratusan produk resveratrol di pasaran.

Jika anda sedang mengambil mana-mana produk ini, anda mungkin membazirkan wang anda kerana kajian menunjukkan produk-produk ini mengandungi sedikit  resveratrol, sebahagian daripada yang terkandung sis-resveratrol (bentuk resveratrol yang terbukti tidak memberi manfaat kesihatan). 

Siapa yang boleh anda percaya?
Shaklee Corporation has been America’s number one natural nutrition company and a true champion of pure, natural supplements for over half a century.



Selepas lebih hampir tiga tahun kerjasama dengan Universiti Sains Georgia dan juta usd dilaburkan - Shaklee telah berjaya mencipta tonik ajaib semulajadi yang pertama bermanfaat pada tahap sel untuk menyekat mekanisme penuaan. Dengan rasa bangga kami memperkenalkan Vivix Cellular Anti-aging Tonic.

Consultasi Percuma:

  • Add FB saya Calintz Tee untuk chatting secara LIVE dengan saya 
  • Like Fanpage saya Love4Healthy untuk dapatkan UPDATES terkini dan info percuma
  • Call/Sms/Whatsapp/WeChat di no 016-6661370
  • No comments:

    Post a Comment