Saturday 5 October 2013

Set Kecantikan Kulit untuk wajah cantik berseri


Adakah anda selalu search GOOGLE tentang cara untuk mengatasi masalah kulit seperti jerawat, jeragat, flek hitam, kulit kasar, parut luka, dan lain-lain? I nak kongsi sikit tentang pengalaman saya juga di sini.

Semenjak saya masuk umur 25-an, kulit saya selalu berminyak dan berjerawat. Saya sudah tukar banyak jenis skin care, tetapi semua tidak berkesan (mungkin tidak sesuai dengan saya). Malam lepas kerja balik sampai rumah, tengok cermin..rasa gerammmm dengan jerawat, jadi akan guna tangan picit...sok pagi tengok cermin..rasa susah hati pulak... jerawat baru tumbuh walaupun jerawat lama ada parutnya lagi. Bila ni nak dapat kulit licin berseri??? 

Banyak kawan juga kehilangan yakin diri apabila berhadapan dengan cermin disebabkan oleh masalah jerawat, flek hitam, kulit kasar, bekas luka, dan lain-lain. Namun, bukan bererti masalah tersebut tidak ada pemecahannya.

Puas saya cari petua-petua dari internet dan consult banyak nutritionist..lepas saya berdisipline selama 6 bulan, kulit saya pun mendapat perubahan banyak...



Sebelum & Selepas 6 bulan berdisipline

Tidur Awal

Hati kita mula berkerja menyahtoksin pada pukul 11pm-1am. Jadi masa ini tubuh badan kita perlu berada dalam keadaan rehat.

Quatiti Air yang Mencukupi
Sehari mesti minum 3 liter air yang bersih (lepas filter) supaya toksin boleh disingkir keluar dari badan. Tambahan pula, air yang mencukupi dapat melembabkan kulit kita supaya tidak kelihatan kering.

Skin Care yang Semula Jadi
Pilih skin care yang bebas daripada bahan kimia supaya masalah kulit tidak akan menjadi lagi teruk. Saya pakai Shaklee Enfuselle Puriying Set.

Mencegah Sembelit
Sembelit membuatkan toxin kekal lebih lama di dalam badan dan akan dikeluarkan naik pergi melalui kulit wajah. Pilih makanan yang serat tinggi seperti sayur-sayuran atau buah-buahan.

Supplement
Pengambilan suplemen seperti Vitamin E, Vitamin B, Vitamin C dapat menjaga kesihatan kulit kita. Apa fungsi-fungsi vitamin ini??

Peranan Vitamin E dalam kecantikan kulit:

  • Menjaga kesegaran dan keremajaan kulit
  • Melindungi kulit dari sinar ultra-ungu
  • Menjaga kelembapan kulit
  • Menghapuskan radikal bebas yang merosakkan sel

Peranan Vitamin C dalam kecantikan kulit:

  • Sebagai antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada pencemaran udara dan sebagainya
  • Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit
  • Mencerahkan kulit

Peranan Vitamin B Complex dalam kecantikan kulit:

  • Sebagai pelembap
  • Mencegah pigmentasi
  • Melambatkan tanda penuaan
  • Mengubati jerawat

Apa Kaitan Hormon dengan Kulit?
Pernah anda perasan menjelang haid kulit sering muncul jerawat? Ini disebabkan hormon pada tubuh tidak seimbang.

GAMMA LINOLENIC ACID (GLA) membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon LELAKI dan WANITA. Hormon seimbang, kulit akan sihat.

Collagen
Secara ringkas, collagen berperanan sebagai pencerahan serta memulihkan kulit rosak, kesan parut, jerawat, pigmentasi, kulit kusam & bermasalah lain..more info sila baca High Quality Collagen Powder.

______________________________________________

Shaklee Beauty Skin Set
Shaklee Beauty Skin Set


Basic Set<BBS>:
1) B-Complex - 120 Tablets
2) Chewable Vita-C 100MG - 300 Tablets
3) Vita-E Complex - 120 Capsules

Complete Set<CBS>:
1) B-Complex - 120 Tablets
2) Chewable Vita-C 100MG - 300 Tablets
3) Vita-E Complex - 120 Capsules
4) Gla-Complex - 60 Capsules
5) Collagen Powder - 15 Sachets

Untuk Pertanyaan Harga
Sila SMS "BBS PRICE" atau "CBS PRICE" ke 016-6661370
_____________________________________________




Testimoni dari Mrss Norii~selama 2 bulan mengamalkan set kecantikan kulit Shaklee( B-Complex, Vita-C, Vita-E) tambahan juga Gla Complex, Collagen Powder dan ESP...

No comments:

Post a Comment