Friday 31 May 2013

Hari Gawai




Perayaan Gawai disambut oleh masyarakat Iban dan Bidayuh di Sarawak untuk meraikan tamatnya musim menuai padi. Pesta Gawai juga dikenali sebagai Gawai Dayak. Pesta Gawai pada kebiasaannya disambut pada akhir bulan May atau awal bulan Jun setiap tahun. Pesta Gawai di Sarawak disambut dengan meriah di bandar-bandar dan di desa dengan persembahan tarian, minuman tuak 'arak beras', dan bersuka-ria. Pesta Gawai di Sarawak telah disambut secara besar-besaran semenjak 1964.

Sumber makanan utama kita ialah beras - membekalkan khasiat dan tenaga untuk kehidupan harian manusia. Petani sawah padi memainkan peranan penting dalam petanaman sawah padi supaya kita dapat makan nasi yang berkualiti. Petani yang sentiasa kerja keras di bawah matahari amat memerlukan khasiat yang seimbang dan mencukupi untuk mengekalkan kesihatan.

Set Shaklee Family Wellness memberikan nutrien yang berkhasiat untuk anda sekeluarga supaya kekal sihat dan bertenaga.

Kebaikan:
- Membantu mempertingkatkan kesihatan secara menyeluruh
- Membantu anda berasa lebih bertenaga

- Menguatkan sistem imun anda
- Membekalkan khasiat untuk kulit, rambut, kuku, tulang dan otot yang sihat

Sakit sendi berpunca daripada pelbagai jenis kecederaan atau keadaan seperti rheumatoid arthritis atau osteoarthritis. Walao apa sekalipun puncanya, ia ternyata membebankan. Apabila kita mula menderitainya, cuma satu persoalan yang bermain difikiran iaitu mencari cara untuk melegakan.

Shaklee menawarkan Set Joint Health bagi kesihatan sendi optimum.

Kebaikan:
- Memberikan sokongan nutrisi pada kolagen dan komponen penting penghubung tisu lain yag memberi kekuatan dan struktur untuk sendi
- Membantu mengekalkan tulang yang kuat
- Membantu melegakan sakit sendi dan inflamasi terhadap sendi




No comments:

Post a Comment