Wednesday 18 November 2015

AWAS dengan tanda-tanda masalah hati

Penyakit hati ialah sebarang gangguan terhadap fungsi yang menyebabkan sakit atau hati gagal berfungsi dengan normal. Selalunya lebih 75% kerosakan tisu hati barulah ia gagal berfungsi. Mari kita prihatin simptom masalah hati sebelum ia menjadi penyakit kronik.




Lingkaran gelap pada mata
Lingkaran gelap pada atas dan bawah mata berkaitan dengan kerosakan organ hati. Memang pada dasarnya banyak yang beranggapan bahawa lingkaran hitam di sekitar mata hanya bentuk kelelahan tubuh. Tetapi hitamnya lingkaran mata adalah satu tanda bahawa seseorang mengidap penyakit hati.



Mata berwarna kuning
Mata yang berwarna putih akan berubah menjadi kuning. Ini merupakan tanda agar kita harus segera melakukan pemeriksaan perubatan.



Perut menjadi buncit
Perut yang membesar tetapi tidak mencerna banyak makanan merupakan tanda dari gangguan organ hati. Sebabnya perut yang membengkak akibat adanya infeksi dan kerosakan di hati.


Bau mulut yang menyengat
Bau mulut seperti ikan busuk atau bawang busuk juga dinilai salah satu gangguan dari fungsi hati. Hal ini berkait dengan faktor kelebihan ammonia yang dihasilkan dalam tubuh.

Kesihatan bukan untuk diabaikan. Jika anda ada tanda-tanda di atas segeralah berjumpa doktor untuk mengesahkan penyakit anda. Selain ubat dari doktor, kita boleh berikhtiar dengan DTX Complex.



  • Add FB saya Calintz Tee untuk chatting secara LIVE dengan saya 
  • Like Fanpage saya Love4Healthy untuk dapatkan UPDATES terkini dan info percuma
  • Call/Sms/Whatsapp/WeChat di no 016-6661370
  • No comments:

    Post a Comment