Wednesday 19 September 2012

Vivix Minuman botani


Vivix ™ Minuman botani mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol, produk supplemen revolusionari anti-penuaan dalam pertarungan melawan penuaan pada tahap sellular. Vivix launch di USA pada tahun 2008, lebih 1 juta botol Vivix telah pun dijual.


Empat Mekanisma Penuaan Pada Tahap Sellular

1. Memperbaiki DNA
Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. 

Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut. Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

2. Memperbaiki tenaga sel 

Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. 

Ramuan Vivix menggalakkan biogenesis (pembentukkan sel baru) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga didalam sel.

3. Pengawalan Genetik

Pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi (kemerosotan) umur pada tahap sellular.

Didalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru, menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap sellular.

4. Penimbunan Protin AGE
Penimbunan berlebihan protin AGE (Advanced Glycation end products) boleh menyebabkan kerosakan tahap sellular yang akan menggangu keutuhan sel dan sepanjang umur.

Ramuan Vivix adalah 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur "Muscadine") untuk melambatkan pembentukan protin AGE.


Muscadine Grape


Anggur Muscadine berbanding dengan anggur biasa

Anggur Muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom, dan kerana pasangan tambahan kromosom ini, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan, fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat antioksidan yang lebih kukuh. Saiz daripada anggur muscadine adalah sebesar bola golf, kerana petumbuhan alam sekitarnya yang unik, cahaya matahari yang kuat. Ia mengandungi banyak polifenol dan resvetrol. Ini membuat ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan.


Ramuan Semula Jadi

Muscadine Grape
Anggur hebat ini adalah satu-satunya anggur di alam semulajadi yang mempunyai lebih satu kromosom, yang mana ahli sains percaya mengukukkan profil polyphenolnya dan berpotensi untuk memanafaatkan kesihatan. Ia juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai didalam anggur jenis lain dan telah menunjukkan mempunyai ciri-ciri menghentikan kima penyebab kanser, anti-virus dan anti-bakteria.

Purple Carrot
Ianya adalah sumber terbaik vitamin A, dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins, dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang mustajab. Anthosyanins adalah bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran. Berry mengandungi banyak anthosyanins, terutama sekali bluberry, yang mengandungi aktiviti antioksidan yang teramat tinggi.

Elderberry
Satu daripada manfaat Elderberry adalah keberkesanannya dalam mengubati simptom flu, terutama sekali influenza B. Berry mengandungi flavonoids, yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat, dengan yang demikian mengukuhkan sistem imun melawan jangkitan virus dan bakteria. Pada masa yang samam Elderberry adalah sangat kaya dengan sebatian yang dikenali sebagai anthocyanin, yang memberi kesan anti-radang. Ia juga dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.

Polygonum Cuspidatum
Polygonum Cuspidatum (juga dikenali sebagai Knotweed Jepun) adalah tumbuhan perenian yang besar berasal dari Asia, yang juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Knotweed Jepun adalah sumber komersial Resveratrol, yang juga terdapat dalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah. Ahli sains telah banyak melakukan ujian makmal keatas haiwan untuk menentukan manfaat kesihatan resveratrol. Kesimpulan dari ujian ini menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet, dan mengurangkan berat badan.

TESTIMONI VIVIX














No comments:

Post a Comment