Wednesday 19 September 2012

Meal Shake

Sarapan Berkhasiat untuk Otak Cerdas dan Ligat

Menurut Pertubuhan Pemakanan Amerika, lebih daripada 40 peratus kanak-kanak perempuan dan 32 peratus kanak-kanak lelaki tidak bersarapan secara teratur pada waktu pagi. Kebanyakan ibubapa berasa pelik mengapa anak mereka sukar mengambil sarapan pagi sebaliknya mengambil makanan ringan menjelang tengahari. Puncanya adalah kerana kanak-kanak yang tidak mengambil sarapan pagi tidak mendapat nutrisi dan tenaga yang diperlukan tubuh untuk mereka menumpukan pembelajaran di sekolah.

Pencapaian Persekolahan

Kajian bagi korelasi di antara sarapan pagi dan pencapaian di sekolah menunjukkan "kanak-kanak yang mengambil sarapan pagi sebelum ke sekolah mendapat keputusan yang lebih baik di dalam mata pelajaran matematik dan cepat membaca serta menpunyai daya tumpuan lebih lama dan bersikap lebih sopan."

Bagaimanakah pengambilan sarapan pagi memberi kesan kepada pencapaian kanak-kanak di sekolah secara menyeluruhannya?
  • Memberikan tenaga yang diperlukan untuk memulakan hari persekolahan
  • Menghilangkan simptom rasa lapar seperti sakit kepala, lesu, mengantuk dan longlai
  • Membantu mereka untuk berfikir lebih cepat apabila membuat kerja-kerja sekolah dan bertindak atau menjawab pertanyaan yang diutarakan guru dengan lebih cepat
  • Meningkatkan pencapaian berfikir
  • Menghindarkan perasaan panas baran dan cepat marah
  • Membantu mereka untuk tidak "berkhayal" semasa di dalam kelas
  • Membuatkan mereka lebih tenang dan kurang menggelabah
__________________________________________________

Shaklee Meal Shakes - Makanan Segera, Tanpa Was-Was


Hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:
•    Sarapan segera yang berkhasiat
•    Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
•    Hidangan segera untuk para atlet
•    Kudapan menarik pada bila-bila masa
•    Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium 

Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu. Tentu semua golongan akan menggemari pilihan bukan-soya berperisa vanilla dicampur dengan susu yang berbuih. Cubalah rasai bancuhan shake Shaklee di pagi hari yang dicampur bersama yogurt tanpa perisa ataupun susu rendah lemak berserta buah-buahan.


Testimoni dari Azrina: 
Anak dia selalu tak lalu makan dan sentiasa sakit kena masuk wad. Selepas makan Shaklee Meal Shake, anaknya lalu makan dan sihat balik.
_____________________________________________________

Testimoni dari Norhidayu Jamaluddin:
Asslm & Selamat Pagi..

Saya nak share pasal MEALSHAKE yg tgh promo skrg ni..sy beli MEALSHAKE bulan Mei lps..fokus utk ank kecik saya yg umur 2 tahun utk tmbh selera makan dia..ssh hati jgk anak xmau mkn ni kan? pegi klinik klu timbang brt turun @ xnaik nti kna soal dgn nurse plk..

Alhamdulillah lepas amalkan Mealshake bancuh satu sudu bersama susu botol, kini anak saya dh mula berselera mkn, skrg ni setiap hari dah pandai minta nasi..bg mkn mmg xtolak la skrg ni..[sblm ni dia xkisah pun psl mkn..asyik mtk susu je mn ckup..ns pun jarang makan] 
Tapi tengok ank dh selera mkn ni sy rasa sronok..poo poo pun lawas..sblm ni mmg sembelit..berat xtimbang lg tp masa dukung dh terasa berat lain mcm..rs penuh je tangan ms dukung..huhu..mmg menjadi2 dgn MEALSHAKE ni (^_^)

TQ SHAKLEE..



No comments:

Post a Comment